Boom leasingu v ČR!

28.06.2002 | , Finance.cz
Domovská stránka


Dozvíte se, že ojetá auta na leasing jsou "in", posvítíme si na statistiky komoditního zaměření leasingu a závěrem si něco řekneme o ALS ČR a jejích ovečkách.

Od počátku devadesátých let začal být u nás leasing využíván v masovém měřítku. První podnikatelé začaly postupně financovat první předměty prostřednictvím leasingu a pak se to rozjelo. Dnes už je leasing rovnocenným partnerem dalším produktům, jako je například úvěr od banky. Ba co víc! V některých případech tyto produkty dokonce předčí!

Ojeté auto na leasing je "in"
Když auto, tak na leasing! Většina lidí si s leasingem spojuje hlavně automobily. Je to tím, že se dá tímto způsobem financovat koupi nového vozu, aniž bysme měli celou hotovost. Stačí si spočítat, zda jsme schopni měsíčně splácet leasingové společnosti a je to. Paradoxem je, že stále více lidí si kupuje na leasing vozy ojeté  a ne nové!

Komoditní zaměření
Z hlediska statistik dominuje v komoditním zaměření i nadále leasing dopravních prostředků. Jeho podíl na celkovém leasingu movitých věcí v roce 2001 přesáhl 75%.
V portfoliu dopravních prostředků však mírně poklesl leasing osobních a užitkových vozů na 47%. Zajímavé je to, že rok od roku roste podíl ojetých vozů oproti novým. Na konci loňského roku se přiblížil jedné čtvrtině.
Pomalu ale vytrvale roste podíl leasingu strojů a technologických linek. Na konci roku 2001 se vyhoupl na 17%.
Leasing nemovitostí obnáší většinou dva celky. Komplexy budov a středisek pro prodejní účely s 50% a průmyslové objekty s více než jednou čtvrtinou objemu.

ALS ČR a její ovečky
Asociace leasingových společností České republiky byla založena 29. září 1992. K 1. lednu 2001 sdružovala 113 řádných a přidružených členů. V současné převyšuje podíl členů asociace na domácím leasingovém trhu 90%. Jinými slovy se dá říct, že členové asociace ovládají 90 až 95 procent domácího leasingového trhu movitých věcí.
Leasingové společnosti moc dobře vědí, že být či nebýt v ALS ČR, toť není otázka ale nutnost. Členství v asociaci totiž nejen že zajišťuje nejen možnost legislativních změn, ale má i dobrý zvuk pro potenciální klienty.
V současné době vydala asociace MEMORANDUM K OCHRANĚ SPOTŘEBITELE. Jedná se o rozšíření některých principů etického kodexu.

Štítky:

Autor článku

Vladimír Šindelka  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: Domovská stránka