Které věrnostní kartičky a programy doopravdy používáme?

02.06.2018 | , Finance.cz
Spotřebitel


Věrnostní a zákaznické kartičky jsou výhodné. A taky často neskutečně otravné. Protože: "a Billa kartičku máte" se nás pokladní často zeptá ještě před tím, než stihneme říct dobrý den.

S tím, jak před pár dny začalo platit nařízení GDPR, tak možná i vy jste si ve svých emailových schránkách všimli té hromady emailů, které žádají o udělení souhlasu. A takový souhlas jste dost často museli udělit i při používání různých slevových kartiček. Mailů bylo tolik, že to zahltilo řadu emailových schránek. A dost dobře možná to vedlo k revizi a přehodnocení, jaké reklamní emaily a od koho chceme a nechceme vlastně dostávat.

Stejně tak se můžeme zamyslet nad užitečností různých slevových kartiček, které nosíme v peněžence. Podle průzkumů každý sedmý Čech má v peněžence více než 10 věrnostních kartiček. Opravdu ale všechny tyto karty používáme? Nebo je nosíme v peněženkách úplně zbytečně? Po malém průzkumu u nás v redakci v tom máme jasno.

Tesco karta, Billa karta

Věrnostní kartičky nabízí snad každý supermarket v České republice, kromě Lidlu. Některé se moc nevyplatí, ale některé používáme opravdu často a rozhodně nejsme samotní, ostatně právě karty ze supermarketů patří mezi nejoblíbenější. Mezi ty nejpoužívanější patří určitě Club Karta od Tesco a také Billa kartička. Na kartách sbíráte body za nákup. Za určité množství bodů pak získáte slevu na nákup v podobě kuponu, ale se samotnou kartou můžete získat i % slevu na běžně prodávané zboží. Slevy jsou navíc částečně personalizované. Kartička Club platí nejen v Tescu, ale i v obchodních domech MY.

Nevýhodou těchto kartiček je ovšem fakt, že Tesco ani Billa prodejnu nenajdete na každém rohu. Pro geograficky znevýhodněné zákazníky je pak k dispozici například Penny karta, která toho nabízí ale o dost míň. Občas koupíte některé výrobky se slevou a za zvýhodněnou cenu si můžete pořídit časopis. V porovnání s Tesco je ale nabídka výhod o dost chudší. Penny ale slibuje nové výhody už brzy, tak možná se Penny kartička konečně taky vyplatí.

DM drogérie a věrnostní program active beauty

Drogérie DM je jednou ze tří velkých českých drogérií a svůj vlastní věrnostní program má už téměř celou dekádu. Letos ovšem došlo k reformě a proměně věrnostního programu, členové dostali nové kartičky, odměny jsou jiné, i když body se sbírají pořád stejně. A to je jeden ze zásadních problémů proměny, protože nové odměny jsou o dost méně výhodné. Nově je tak zákaznický program téměř nevyužitelný.

Na druhou stranu ale program active beauty teď nabízí snad i rychlejší sbírání bodů a odměny za nákup jsou automaticky nahrané na kartu, takže odpadá používání papírových kuponů. To značně zjednodušuje nakupování a uvidíme časem, třeba se DM kartička nakonec přece jenom vyplatí.

Costa Coffee věrnostní karta

(foto: Shutterstock)

Costa Coffee a McCafé

Protože na kafe dostaneme chuť občas všichni, tak se pojďme podívat, jaké věrnostní bonusy dostaneme při nákupu kávy. V peněžence se vyplatí nosit Costu a Donalda. Costa Caffee má klasickou věrnostní kartičku, na kterou dostáváte 10 % ze svého nákupu a nasbíraná zrnka pak můžete použít pro platbu někdy příště. Tak nějak to tedy vychází jako každá 11 objednávka zdarma.

McCafé má zase kartičku, na kterou se sbírají razítka. Jedno razítko za každé objednané kafe, za pět razítek dostanete šestou kávu zdarma. Program je tedy trošku výhodnější než u Costa, na druhou stranu se ale vztahuje jen na kafe, to u Costa se věrnostně vyřádíte i u sendvičů nebo koláčků.

Slevy s věrnostní kartičkou na kafe nabízí i v Tchibo. Výhodou je, že s Tchibo kartičkou sbíráte body na celý sortiment. Za nasbírané body si můžete vybrat třeba slevu na nákup, slevu na hotové kafe, nebo slevu na zrnkovou kávu. Na druhou stranu ale Tchibo kartička určitě nepatří mezi naše oblíbené, slevy se až tak nevyplatí a třeba zvýhodněná cena na hotovou kávu není ve stálé nabídce a musíte si počkat na akci.

UGO Salaterie

UGO věrnostní program je dost podobný na zrnkový systém Costa. Za objednávku sbíráte body, které pak můžete vyměnit za nákup. Dobré je, že body se vztahují na všechno, takže můžete sbírat za džusy a smoothies, za saláty, polívky, svačinky i za zmrzlinu. Moc toho ale nedostanete, na kartu se načítá pouze 5 % hodnoty objednávky, což je docela málo. A než nasbíráte i jen na takovou zmrzlinu za 32 korun, tak budete muset utratit 640 korun.

Věrnostní program tak není moc výhodný, na druhou stranu pokud chodíte do UGO jíst v rámci zdravého životního stylu, tak je to takový příjemný bonus, že každý dvacátý salát máte zdarma. A nebo čas od času dostanete jen tak zmrzlinu.

InKarta vyplatí se?

(foto: Shutterstock)

InKarta ČD

České dráhy představili svůj věrnostní program teprve před pár lety, jako součást InKarty. Velkou nevýhodou tohoto programu je fakt, že se nenačítají žádné body za nákup lístků na pokladně. Body získáte jen při nákupu v eshopu. Celkově zhruba platí, že jeden bod je za každých deset korun ceny lístku. Za body si pak vybíráte odměny, například za 200 nasbíraných bodů získáte jednosměrný lístek kamkoliv po ČR, v nabídce jsou třeba i skupinové lístky nebo aplikace InKarty.

Velkou nevýhodou InKarty je fakt, že pokud moc nejezdíte vlakem, tak těch 200 bodů budete sbírat hodně dlouho. Při pravidelném dojíždění se vám ale nahromadí, ani nevíte jak. A jednou za čas si pak můžete dopřát výlet, třeba až z Ostravy do Aše. Mezi další nevýhody pak patří určitá uživatelská nepohodlnost eshopu ČD, na druhou stranu si ale můžete instalovat aplikaci, která vše usnadní.

CinemaCity Club

Pokud chodíte často do kina, bydlíte ve větším městě a řetězce CinemaCity máte na dosah, tak jejich věrnostní kartička se určitě vyplatí. Sníží vám totiž 20 ze vstupného, zároveň na ni sbíráte body, které můžete vyměnit za vstupenky nebo popcorn. Karta vám taky slíbí dárek k narozeninám a celkově se při časté návštěvě kina opravdu vyplatí. Navíc i pokud chodíte do kina třeba jen jednou za půl roku, tak dvacková sleva ze vstupného potěší. Tuto slevu navíc můžete použít až na 4 vstupenky na jednu věrnostní kartu.


Štítky:

Autor článku

Redakce


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 5
Hlasováno: 1 krát

Články ze sekce: Spotřebitel