Štítek hyperinflace

Hyperinflace je nebezpečnou formou inflace (růst cenové hladiny). Jedná se o inflaci v řádech set, tisíců a více procent. Prakticky se jedná o zhroucení peněžního systému, kdy jsou peníze znehodnocené a přestávají plnit funkci uchovatele hodnoty. Na jejich místo nastupuje většinou cizí měna, či se směňuje zboží za zboží. Asi nejznámější příklad hyperinflace je ten z Německa, kdy v roce 1923 byla hyperinflace v hodnotě 32 400 %. Nejnověji se s hyperinflací potýkala Venezuela (v roce 2016 hyperinflace ve výši 1 660 %).

Související obsah

Související štítky

Související zprávy

  • Co se (ne)říká o inflaci?
    Telecí plecko, Řecko i Německo, prostě všecko, veršuje ve své písni Jaromír Nohavica o tom, co všechno zdražuje. Šestnáct let starý text by bylo možné v současné době slušně parafrázovat, zdražování je totiž opět palčivě skloňované téma.
  • Jak se ekonomická krize projevuje v cenách?
    Co se děje s cenami zboží v době ekonomické krize? Stoupají či klesají? A čím to vlastně je? Pokusíme se na tyto otázky odpovědět.
  • Vývoj ceny zlata od roku 1971 až 2014
    V dnešním článku se zaměříme na historický vývoj cen žlutého kovu od roku 1971 až po současnost, a to konkrétně ve třech fázích. Dále se pokusíme nastínit možné scénáře vývoje, které se opírají jak o reálná data, tak i o názory předních osobností ze světa komoditních kovů.
  • Denní přehled trhů (Atlantik)
    Denní přehled trhu dluhopisů (Český trh dluhopisů včerejšího obchodního dne a výhled na dnešek, peněžní trh PRIBOR, swapové sazby, výnosová křivka), zahraniční peněžní trhy (peněžní trh LIBOR, výnosová křivka), devizové trhy (CZK/EUR, CZK/USD), kalendář očekávaných událostí a mnoho dalších informací.
  • Stane se na burze?
    Dnes očekáváme slabší otevření. V souvislosti s negativní náladou na světových trzích bude pod tlakem Český Telecom, který prolomí 300Kč. Akcie Komerční banky ovlivňuje...

Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.